Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013

Ιστορική επιστολή Θεοδωράκη προς τον Πρόεδρο του Ιράν

Προς τον Εξοχώτατο Πρόεδρο της Δημοκρατίας του Ιράν


Αθήνα, 19.10.2006


Εξοχώτατε κύριε Πρόεδρε,

Είμαι ένας μεγάλος θαυμαστής και φίλος του Ιρανικού Λαού. Ειδικά στη φάση αυτή που η χώρα σας είναι στόχος των ΗΠΑ, βρίσκομαι στο πλευρό σας και βοηθώ όσο μπορώ με τις μικρές μου δυνάμεις.

Θα μου επιτρέψετε, με όλο τον σεβασμό που έχω προς εσάς και τους Νόμους του Κράτους σας να διατυπώσω την άποψή μου για την θανατική ποινή. Πάλεψα πάντα και παλεύω για την κατάργησή της, γιατί θεωρώ το μέσον αυτό άμυνας και τιμωρίας απάνθρωπο, με αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα.

Επειδή γνωρίζω ότι επίκειται η εκτέλεση επτά καταδίκων, κάνω θερμή έκκληση για την αναστολή της.

Δεν τολμώ ακόμα να μιλήσω για κατάργησή της. Όμως ελπίζω ότι θα επανεξετάσετε αυτό το πρόβλημα, δηλαδή της κατάργησης της θανατικής ποινής. Αυτό θα είναι μια επί πλέον πράξη ανθρωπισμού, μια πράξη που αποδεικνύει την δύναμη και την αυτοπεποίθηση της χώρας σας σ’ αυτή την ιστορική συγκυρία, κατά την οποία τα βλέμματα της προοδευτικής ανθρωπότητας είναι στραμμένα επάνω στην χώρα σας και στον δύσκολο αγώνα σας να αντιμετωπίσετε τις εναντίον σας άδικες και βάρβαρες πιέσεις και απειλές.


Με όλη μου την εκτίμηση,

Μίκης Θεοδωράκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε Ελεύθερα